DOMOWY CHLEB Z SUSZONYMI POMIDORAMI I SEZAMEM

...nareszcie ferie, upragnione, wyczekane...

...zmęczenie i stres ostatnio bardzo mi doskwierało, a to dla mnie mieszanka wybuchowa...
...poza tym pogoda nie nastraja...te zmienne fronty, deszcze i szarzyzna też nie nastrajają energetycznie...

...dlatego cieszę się podwójnie!...czasu wolnego nigdy dosyć...no może nie podwójnie bo remont trwa w najlepsze, dom wygląda jakby przeszedł przez niego tajfun, hałas maszyn i zaburzona komunikacja to nie najlepsze składniki na relaks i wyciszenie ale...

...potem będzie już pięknie, czysto i jasno...


...lubię ładnie mieszkać...

...i piec chleby...:)

...ostatnio tylko w weekendy, aż wstyd się przyznać...


...smak domowego pomidorkowego chleba wynagradza wszystko...
...wystarczy odrobina masła... 


Przepis zmodyfikowany pochodzi z książki A. Maciąg Smak Miłości

Skłądniki:

7 g suszonych drożdży 
1 ¾ szklanki ciepłej, przegotowanej wody
2 łyżki cukru trzcinowego
2 płaskie łyżeczki soli
1 łyżka oleju ( ja użyłam z pestek winogron)
3 szklanki mąki pszennej chlebowej
1 szklanka mąki pszennej razowej
1 czubata łyżka mielonych suszonych pomidorków ( użyłam tej przyprawy KLIK )
pestki: 2 łyżki pestek słonecznika, sezamu
1 białko do posmarowania wierzchu chleba
 sezam do posypania chleba

Do ciepłej wody wsypujemy drożdże i czekamy 5 minut aż zaczną pracować. Następnie dodajemy połowę mąki, cukier, sól, olej i zioła. Całość dobrze zagniatamy. Do zagniatanego ciasta dodajemy resztę mąki i wyrabiamy ciasto jeszcze przez 10 minut.
Formujemy z ciasta bochenek chleba, układamy na blasze wysmarowanej olejem lub wyłożonej papierem do pieczenia (ja swój piekłam w formie z tortownicy). Przykrywamy lnianą ściereczką i czekamy aż bochenek podwoi swoją objętość (może to potrwać nawet 45 -60 minut).
Piekarnik nagrzewamy na 180 stopni, bochenek smarujemy rozkłóconym jajkiem i posypujemy ziarnami sezamu. Pieczemy, bez termoobiegu przez około 40-45 minut.
Jeśli chodzi o zioła to możemy tutaj poeksperymentować. Jeżeli mamy ochotę na inny smak lub mieszankę ziołową też będzie dobry. Każdy dopasuje coś dla siebie.

Ciepły chleb, posmarowany masłem smakuje obłędnie. 






...komu kromeczkę?
Pozdrawiam...
Agnieszka

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty