Ogórkowa wariacja czyli szybka zielona przekąska...

...nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę doczekać się letnich warzyw i owoców...tęsknię za soczystymi pachnącymi pomidorami, świeżutkimi ogórkami i za boskimi letnimi truskawkami...w sklepach można wprawdzie znaleźć wspomniane wyżej frykasy, jednak to nie to samo...nikt mnie nie oszuka że szklarniowe czy hiszpańskie tak samo smakuje jak nasze, letnie :) no nie da się tak ;)
...ale czekając na te pyszne letnie specjały polecam Wam dzisiaj ogrodowa przekąskę która znalazłam na jednym z amerykańskich blogów...znalazłam, wypróbowałam,  polecam...łatwe i szybie w wykonaniu, przy tym smaczne:) a jak będą już nasze polskie ogórasy letnie to mniam...będziemy się często nimi zjadać właśnie w takim wykonaniu:) w oryginale na śmietanie,  u mnie w wersji LIGHT:)...no i może to zrobić nawet czternastolatka:)

Składniki:
3 średnie świeże ogórki
1 opakowanie serka typu Philadelphia
1 mały kubeczek jogurtu naturalnego
2 łyżeczki drobno pokrojonego koperku
1 łyżeczka prażonej cebuli ( korzystam z tej dostępnej w Ikea)
Sól,  pieprz do smaku
4 plasterki bekonu lub boczku wędzonego

Przygotowanie:

Przygotowujemy dip czyli mieszamy serek, jogurt, zioła i przyprawy na gładką masę. Wkładamy do lodówki co najmniej na godzinę tak, żeby dip przeszedł smakiem koperku i cebuli. Bekon lub boczek kroimy na małe kosteczki i przypiekamy na patelni tak jak robi się skwarki,  tylko mniejsze. Odstawiamy do wystygnięcia. Ogórki bardzo dokładnie myjemy i obeieramy tak żeby powstały na nich paski z zielonej skórki.   Następnie kroimy z nich talarki grubości około 2 cm i małą łyżeczką lub specjalnym nożykiem do drążenia kulek, wykrawamy miękki środek ogórka,  jednak nie na wylot!
Dip przekładamy do woreczka z wyciętym rogiem lub do rękawa i wypełniamy nim wnętrze ogórkowych talarków. Posypujemy upieczonymi płatkami bekonu...
( W wersji  superlight można pominąć bekon i tylko przyozdobić ogórki koperkiem).


m




WSZYSTKIEGO NAJSMACZNIEJSZEGO:)
AGNIESZKA

Komentarze

  1. O to może przyjmiesz ode mnie sadzonkę pomidora malinowego, bo mam nadprodukcję? :-) Wypróbuję ten przepis, jak się nasze ogórki pojawią, wygląda to bardzo apetycznie:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...chętnie przygarnę pomidorra:) Uwielbiam, i do tego malinowy....hmmmm:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty