Wege placki z cukinii...

...zostałam obdarowana dużą ilością cukinii...ale to nie problem, uwielbiamy ją w każdej ilości i postaci...najbardziej grillowana♡...no może jeszcze drugim numerem jeden są placki z cukinii; )... jeżeli uwielbiacie  proste dania i przy tym zdrowe, to te placki są właśnie dla Was...najlepsze są z jogurtem i kielkami...i to jest danie niekoniecznie tylko dla osób wege , tak na przekór je zatytułowałam, wspominając swoją przygodę z wegetarianizmem,  co przy mojej mięsożernej rodzinie nie miało racji bytu...a szkoda....
...jednak placki zostały, bardzo je sobie chwalimy i polecamy...

Składniki:
2 cukinie
2 jaja
Średnia posiekana cebula
2 ząbki czosnku
5 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mascarpone ( może być również gęsty jogurt naturalny)
2 łyżki posiekanej pietruszki
Sól,  pieprz
Olej do smażenia


Cukinie grubo ścieramy na tarce, odciskamy nadmiar soku. Dodajemy resztę składników,  dokładnie mieszamy ręką. Nakładamy łyżka na rozgrzany olej i obsmażamy z obu stron na złoty kolor. Osączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Podajemy z kleksem jogurtu naturalnego, posypujemy kielkami ( opcjonalnie)...pycha...







Pozdrawiam...
Agnieszka 😇🐏

Komentarze

  1. pyszności Baranku :-) ja daję fetę zamiast mascarpone :-) polecam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...widzisz...z feta nie robiłam...muszę spróbować...
      ...Buziaki...

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty