Zjeść kaktusa...

...kiedy zobaczyłam je na zakupach, nie mogłam się im oprzeć..."nie zaszkodzi wpuścić trochę egzotyki do naszego domu i naszej kuchni" pomyślałam...mimo że nie wiedziałam jak to jeśćć, postanowiłam kupić...no bo przecież coś wymyślę lub znajdę...skoro można to kupić w zwykłym polskim sklepie to z pewnością jest wiele ciekawych przepisów i zastosowań opuncji indyjskiej:)...no i kupiłam....
...nie poszło jednak tak łatwo z tą opuncją...
...najpierw znalazłam trochę informacji na jej temat....
...pierwszą było to, że opuncja to...kaktus...:) należy do rodziny kaktusowatych i pochodzi z Meksyku, tam też wykorzystywana jest w kuchni...owoc opuncji ma kolor żółty, pomarańczowy lub czerwony, z odrobiną zielonego...skórka pokryta jest drobnymi kolcami, które mimo że małe, boleśnie ranią ręce podczas dotykania i obierania owocu ( o czym się osobiści przekonałam:)...trzeba po prostu obierać je w rękawiczkach...
...na szczęście poza kolcami opuncja posiada bardzo dużo witamin i składników mineralnych, min.: witaminy A, B1, B2, C, potas, wapń, magnez, żelazo, sód oraz cukry, białka i nawet tłuszcze...
...owoc jest bardzo soczysty, ładnie pachnie, jednak jego wadą są drobne, bardzo twarde pestki...opuncja nadaje się do spożycia właściwie po przetarciu jej przez sitko...mi osobiście owoc ten kojarzy się trochę z kiwi, mango i kaki, jest jakby połączeniem tych trzech...smak ma jednak mało wyrazisty...dlatego nie jest łatwo skomponować ją z innymi bo zostanie zdominowana z przez inne smaki...
...pierwsza myślą dla wykorzystania kaktusa była herbata...niestety, mimo ładnego koloru i swojej soczystości opuncja nie wniosła zdecydowanych walorów smakowych do tego uwielbianego przeze mnie napoju...




...kolejnym pomysłem na wykorzystanie kaktusa był smoothie...oto przepis...wyszedł pyszny mimo niezbyt wyraźnego smaku opuncji...

2 pomarańcze
1 grapefruit
sok z 1 opuncji ( przetarty przez sitko, bez pestek)
1/2 mango zblendowana

...soki zostały wyciśnięte, zmieszane z mango, z kilkoma listkami mięty...no i to była pycha...:)




...i pomysł trzeci...tym razem zrobiłam koktajl...był wyśmienity, zdrowy...polecam, niekoniecznie z opuncją...

duże opakowanie kefiru
1/2 zblendowanego mango
sok z 1 opuncji ( przetarty przez sitko, bez pestek)
1 łyżka miodu

...wszystkie składniki należy połączyć blendując kilka sekund...cudnie smakuje...


z podanych proporcji wyszły porcje dla dwóch osób...
...

...opuncja mnie na rzuciła na kolana...cieszę się że ją wypróbowałam w swojej kuchni, ale nie jest owocem uniwersalnym, wyrazistym a raczej wyszukanym i z egzotycznym wyglądem... warto jednak od czasu do czasu spróbować tej egzotyki....

...pozdrawiam...:)

Komentarze

Popularne posty