Ciasto gruszkowo-czekoladowe...



...mam swój własny, osobisty przepiśnik... ha...zwykły zeszyt w którym zapisuję przepisy na wszystko co mi wpadnie w oko albo raczej w smak:):):)...( łasuchy u nas mieszkają !!!) co jest ciekawe i warte powtórzenia w domowej kuchni...lubię gotowac, coraz bardziej chyba...lubię piec i to też dla mnie niespodzianka...może to wiek robi swoje? może geny? ....moja mam dobrze gotuje i piecze i może mam to po niej? sama nie wiem...ale swój zeszyt z przepisami mam i chętnie się z nim z Wami podzielę...wiele przepisów które mam, pochodzi od moich koleżanek i znajomych, które też je dostały od swoich koleżanek i tak dalej i tak dalej...wiele przepisów mam też spisanych z róznych gazet i poradników których juz nawet nie ma w domu...
...lubię je modyfikowac...często związane jest to z brakiem jakiegoś produktu, owoców sezonowych itp...ale najważniejszy jest smak i to, że to co robię jest świeże i naturalne...oj...bo z tą naturalnością produktów w naszych sklepach to bardzo kiepsko, bardzo...a my chcemy byc eko...ale to raczej rozważania na innego posta...
...dzisiaj mam dla Was smak jesieni, właśnie za oknem taka aura...ale na moim lokalnym targowisku kolorowo od owoców jak chyba o żadnej innej porze roku:)...pod dostatkiem śliwek, malin, jagód, aronii, jabłek...czego dusza zapragnie:)...raj dla owocomaniaków!...po polsku i egzotycznie...i własnie dzisiaj przepis na ciasto na czasie, do zrobienia teraz, zaraz w sezonie pysznie gruszkowym....
...ja je uwielbiam, moja rodzina też...i goście pewnie będą je u nas nie raz smakowac najbliższej jesieni...

Składniki:

- 4 większe gruszki
-300 g mąki pszennej
- 3 jajka
-150 g cukru
-150 g miękkiego masła
-125 ml letniego mleka
-150 g gorzkiej czekolady*
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 łyżeczki cynamonu
-pół łyżeczki gałki muszkatałowej
-pół łyżeczki imbiru

*zawsze daję dużo czekolady bo uwielbiamy, robiłam to ciasto również pół na pół z białą czekoladą...:)

Przygotowanie:

Jajka ucieramy z cukrem. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Miksujemy, dodajemy miękkie masło i letnie mleko. Miksujemy na małych obrotach. Czekoladę kruszymy na średniej wielkości kawałki, dodajemy do masy. Wsypujemy przyprawy i wszystko delikatnie mieszamy. Gruszki obieramy ze skórki i kroimy w cwiartki. Smarujemy tortownicę tłuszczem i wylewamy 2/3 ciasta. Na cieście układamy gruszki i przykrywamy resztą ciasta.
Pieczemy w temperaturze 200C przez 1 godzinę lub do suchego patyczka....Po wystygnieciu posypujemy cukrem pudrem, można podawac również z kleksem bitej śmietany.

Powodzenia...








Komentarze

Popularne posty